Scones

Første forsøg på scones

Imens manden kæmpede bravt med vvs under køkkenvasken, besluttede jeg mig for at prøve at give mig i kast med nogle engelske scones..
mon jeg har været inspireret af Masterchef Australien, som jeg har set non stop de sidste par dage?? nejjjjjj da :-)

Friskbagte scones er herlige, ikke mindst fordi de er nemme og hurtige at lave, og så er de et godt indslag i weekendens brunch eller til eftermiddags-te.
Start med at varme ovnen op i god tid, for det her, det går hurtigt.

Ingredienser
300 g mel
2 tsk. bagepulver
salt
50 g sukker
75 g usaltet smør
1 tsk. vaniljeekstrakt
1 æg (rumtemperatur)
1,2 dl piskefløde
Mælk til pensling
Tilberedning
Bland først de tørre ingredienser. Varm smørret til det er blødt og bland det med de våde ingredienser. Ælt det hele godt sammen. Rul dejen ud til ca. 2.cm tykkelse og udstyk den i cirkler. Der bliver ca. 6-8 stk. Læg cirklerne på bagepapir, pensel dem med mælk og bag ca. 15 minutter til de er klare på 200° i forvarmet ovn.
Næste gang prøver jeg nogle mindre søde... men virkelig gode og overraskende i konsistensen..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 kommentarer:

Merete sagde ...

De ligner lige dem man får når man er til afternoon tea på The Hilton Hotel i London:)
Glæder mig til selv at smage dine en gang, eller måske jeg bare skulle forsøge at lave dem selv:)

Og flot stykke arbejde herinde ellers, det er dejligt at se at du får noget lagt på herinde:)

Send en kommentar